Szkolenia

Środa 30 września 2020

Zarządzanie reklamacjami produktu leczniczego (Szkolenie on-line)

WYMAGANIA:
 - komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
 - przeglądarka internetowa,
 - mikrofon, słuchawki.

 

Przed szkoleniem otrzymasz od nas materiały szkoleniowe (pdf) i informację mailową o sposobie
połączenia się z platformą szkoleniową (link dostępu).
Na około 30 minut przed szkoleniem zaprosimy Cię do włączenia się do pokoju szkoleniowego w celu
sprawdzenia Twojego połączenia z platformą.

 

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?
Szkolenie jest poświęcone zarządzaniu reklamacjami zgłaszanymi do dostawców materiałów wyjściowych i opakowaniowych oraz reklamacjami produktów leczniczych. Na szkoleniu poznasz praktyczne sposoby prowadzenia i dokumentowania postępowań reklamacyjnych produktu leczniczego, unikając błędów i zapobiegając ponownemu ich wystąpieniu.

 

Podczas szkolenia dowiesz się:
 - Jak zarządzać reklamacjami zgodnie z wymaganiami prawnymi?
 - Jak powinna wyglądać wewnętrzna procedura zarządzania reklamacjami?
 - Jak wykorzystywać analizę ryzyka w procesie zarządzania reklamacjami, w celu analizy przyczyn wystąpienia reklamacji oraz zaplanowania działań korygujących i zapobiegawczych?
 - Jak dokumentować postępowania reklamacyjne i wykonywać okresowe przeglądy?

 

Szkolenie skierowane jest do:
 - Pracowników działu Kontroli Jakości
 - Pracowników Zapewnienia Jakości
 - Osób Wykwalifikowanych
 - Innych osób zaangażowanych w proces reklamacyjny w firmie
 - Audytorów wewnętrznych i zewnętrznych

 

Wykładowca – Jolanta Kowalska
Doktor nauk biologicznych w zakresie biochemii z 14 letnim stażem pracy w przemyśle farmaceutycznym.
Bogata praktyka w zakresie działań wykonywanych w Kontroli Jakości i Systemie Zapewnienia Jakości, także w ramach obowiązków Osoby Wykwalifikowanej i Osoby upoważnionej do zwalniania substancji czynnych.
Doświadczenie w pracach badawczo-rozwojowych, opracowywaniu i uzgadnianiu dokumentacji rejestracyjnej oraz opracowywaniu dokumentacji systemowej.
Znajomość ISO 22000, HACCP, IFS i BRC.
Audytor GMP, ISO 9001, ISO 14001, ISO 15189 oraz ISO 17025.
Obecnie pracuje w GxP PROJEKT JOLANTA KOWALSKA.

datagodzinytemat
2020-09-3009:15 - 09:30Rejestracja uczestników szkolenia
2020-09-3009:30 - 11:00Wykład cz.I

1.    Wymagania prawne
2.    Procedury wewnętrzne związane z postępowaniami reklamacyjnymi
3.    Reklamacje zgłaszane do dostawców materiałów wyjściowych i opakowaniowych

2020-09-3011:00 - 11:30Przerwa
2020-09-3011:30 - 13:00Wykład cz.II

1.    Odpowiedzialność personelu w zarządzaniu reklamacjami produktów leczniczych
2.    Klasyfikacja reklamacji produktów leczniczych
3.    Przebieg prawidłowego postępowania reklamacyjnego:
a.    przyjęcie reklamacji
b.    postępowanie wyjaśniające
c.    analiza pierwotnych przyczyn wystąpienia reklamacji
d.    działania korygujące i zapobiegawcze
e.    dokumentowanie postępowania reklamacyjnego
4.    Uznanie i odrzucenie reklamacji produktu leczniczego
5.    Postępowanie reklamacyjne a wycofanie produktu leczniczego z obrotu
6.    Postępowania reklamacyjne w wytwarzaniu kontraktowym
7.    Ocena i przeglądy reklamacji: wskaźniki jakości, trendy

2020-09-3013:00 - 13:15Przerwa
2020-09-3013:15 - 14:45Wykład cz.III

1.    Przykładowe postępowania reklamacyjne dla produktu leczniczego (przebieg postępowania, zastosowanie analizy ryzyka itp.)


Miejsce szkolenia:
SZKOLENIE ON-LINE
Warszawa
Cena szkolenia:
cena netto dla członków Izby: 800,00 PLN
cena netto dla pozostałych uczestników: 800,00 PLN
do ceny należy doliczyć podatek VAT 23 %

  

Zapisz się do newslettera

Chesz być na bieżąco informowany o naszych szkoleniach, zapisz się do newslettera

 

POLFARMED
Polska Izba Przemysłu
Farmaceutycznego i Wyrobów
Medycznych POLFARMED
ul. Łucka 2/4/6
00-845 Warszawa
NIP 526 10 31 663
Copyright © POLFARMED 2006-2020. All Rights Reserved.