Szkolenia

Wtorek 11 maja 2021

Zarządzanie reklamacjami produktu leczniczego - Szkolenie on-line

WYMAGANIA:
 - komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
 - przeglądarka internetowa,
 - mikrofon, słuchawki.

 

Przed szkoleniem otrzymasz od nas informację mailową o sposobie połączenia się z platformą szkoleniową (link dostępu). 
Na około 15 minut przed szkoleniem, zaprosimy Cię do włączenia się do pokoju szkoleniowego w celu
sprawdzenia Twojego połączenia z platformą oraz prześlemy materiały szkoleniowe (pdf).

 

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?
Szkolenie jest poświęcone zarządzaniu reklamacjami zgłaszanymi do dostawców materiałów wyjściowych i opakowaniowych oraz reklamacjami produktów leczniczych. Na szkoleniu poznasz praktyczne sposoby prowadzenia i dokumentowania postępowań reklamacyjnych produktu leczniczego, unikając błędów i zapobiegając ponownemu ich wystąpieniu.

 

Podczas szkolenia dowiesz się:
- Jak zarządzać reklamacjami zgodnie z wymaganiami prawnymi?
- Jak powinna wyglądać wewnętrzna procedura zarządzania reklamacjami?
- Jak wykorzystywać analizę ryzyka w procesie zarządzania reklamacjami, w celu analizy przyczyn wystąpienia reklamacji oraz zaplanowania działań korygujących i zapobiegawczych?
- Jak dokumentować postępowania reklamacyjne i wykonywać okresowe przeglądy?

 

Szkolenie skierowane jest do:
- Pracowników działu Kontroli Jakości
- Pracowników Zapewnienia Jakości
- Osób Wykwalifikowanych
- Innych osób zaangażowanych w proces reklamacyjny w firmie
- Audytorów wewnętrznych i zewnętrznych

 

Wykładowca – Jolanta Kowalska
Doktor nauk biologicznych w zakresie biochemii z 14 letnim stażem pracy w przemyśle farmaceutycznym.
Bogata praktyka w zakresie działań wykonywanych w Kontroli Jakości i Systemie Zapewnienia Jakości, także w ramach obowiązków Osoby Wykwalifikowanej i Osoby upoważnionej do zwalniania substancji czynnych.
Doświadczenie w pracach badawczo-rozwojowych, opracowywaniu i uzgadnianiu dokumentacji rejestracyjnej oraz opracowywaniu dokumentacji systemowej.
Znajomość ISO 22000, HACCP, IFS i BRC.
Audytor GMP, ISO 9001, ISO 14001, ISO 15189 oraz ISO 17025.
Obecnie pracuje w GxP PROJEKT JOLANTA KOWALSKA.

datagodzinytemat
2021-05-1109:15 - 09:30Rejestracja uczestników szkolenia
2021-05-1109:30 - 11:00Wykład cz. I

1. Wymagania prawne
2. Procedury wewnętrzne związane z postępowaniami reklamacyjnymi
3. Reklamacje zgłaszane do dostawców materiałów wyjściowych i opakowaniowych

2021-05-1111:00 - 11:30Przerwa
2021-05-1111:30 - 13:00Wykład cz. II

1. Odpowiedzialność personelu w zarządzaniu reklamacjami produktów leczniczych
2. Klasyfikacja reklamacji produktów leczniczych
3. Przebieg prawidłowego postępowania reklamacyjnego:
a. przyjęcie reklamacji
b. postępowanie wyjaśniające
c. analiza pierwotnych przyczyn wystąpienia reklamacji
d. działania korygujące i zapobiegawcze
e. dokumentowanie postępowania reklamacyjnego
4. Uznanie i odrzucenie reklamacji produktu leczniczego
5. Postępowanie reklamacyjne a wycofanie produktu leczniczego z obrotu
6. Postępowania reklamacyjne w wytwarzaniu kontraktowym
7. Ocena i przeglądy reklamacji: wskaźniki jakości, trendy

2021-05-1113:00 - 13:15Przerwa
2021-05-1113:15 - 14:45Warsztaty cz. III

1. Przykładowe postępowania reklamacyjne dla produktu leczniczego (przebieg postępowania, zastosowanie analizy ryzyka itp.)


Miejsce szkolenia:
ON-LINE
Warszawa
Cena szkolenia:
cena netto dla członków Izby: 800,00 PLN
cena netto dla pozostałych uczestników: 800,00 PLN
do ceny należy doliczyć podatek VAT 23 %

  

Zapisz się do newslettera

Chesz być na bieżąco informowany o naszych szkoleniach, zapisz się do newslettera

 

POLFARMED
Polska Izba Przemysłu
Farmaceutycznego i Wyrobów
Medycznych POLFARMED
ul. Łucka 2/4/6
00-845 Warszawa
NIP 526 10 31 663
Copyright © POLFARMED 2006-2021. All Rights Reserved.